آبگرمکن خورشیدی

به متخصصان «گلستان تاسیسات» برای خرید انواع آبگرمکن اعتماد کنید

«جهت ثبت درخواست خود با شماره تلفن 1101909-0911 تماس بگیرید و یا در شبکه های مجازی برایمان پیغام بگذارید.» 

با  توجه فرهنگ سازی استفاده از انرژی پاک خورشیدی در آینده روند رو به رشدی  خواهد داشت و با توجه به بازگشت سرمایه در یک دوره ی زمانی مشخص، آبگرمکن خورشیدی مورد توجه تمامی انسانها می باشد. در ادامه در مورد آبگرمکن خورشیدی اطلاعاتی ارائه میگرد امید است برای خواننده محترم مناسب باشد.

کارکرد آبگرمکن خورشیدی  

بخش اصلی تشکیل دهنده آبگرمکن خورشیدی مجموعه استوانه هایی شیشه ای با روکشی خاص تیره رنگ به نام کلکتور(جذب کننده های انرژی خورشید) است که تابش خورشید آن را داغ می کند. در جوار این استوانه ها لوله هایی قرار گرفته که آب داخل آنها جریان دارد که با جذب گرمای استوانه گرم می شود. برای جلوگیری از هدر رفت گرمای استوانه تیره رنگ ، با در نظر گرفتن یک لایه خلأ، استوانه را داخل استوانه ای شیشه ای و بزرگتر قرار می دهند.
یک نوع آبگرمکن با کاربرد خانگی وجود دارد که ظرفیت آن بین 100 تا350 لیتر است و در پرمصرف ترین حالت تابستان روزانه برای استحمام و شستشو برای هفت نفر و در زمستان برای چهار نفر پاسخگو است. نوع دیگر آن با عنوان تحت فشار است که با توجه به گنجایش 500 تا 1000لیتری برای شرکت ها مناسب است.

آبگرمکن خورشیدی در گرگان (استان گلستان) 09117966567

«جهت ثبت درخواست خود با شماره تلفن 1101909-0911 تماس بگیرید و یا در شبکه های مجازی برایمان پیغام بگذارید.» 

قیمت آبگرمکن خورشیدی:  

در حال حاضر در بازار کشور مدل های خارجی وجود دارد که گرانتر از محصولات ایرانی است. نمونه های آلمانی آن در بازار حدود {تماس بگیرید}  خرید و فروش است. در بازار می توان محصولات چینی ارزانتری پیدا کرد. قیمت محصولات داخلی در کشور { تماس بگیرید} تومان است.

به لحاظ کارکردی این نوع آبگرمکن با نمونه های برقی تقاوتی ندارد،‌ اما درمقایسه با آبگرمکن گازی،‌ نمونه گازی زودتر آب را گرم می کند به این ترتیب،‌ فراگیری استفاده از آن در جامعه نیاز به فرهنگ سازی دارد زیرا به لحاظ مصرف انرژی و هزینه آن اقتصادی و مقرون به صرفه تر است.

«جهت ثبت درخواست خود با شماره تلفن 1101909-0911 تماس بگیرید و یا در شبکه های مجازی برایمان پیغام بگذارید.» 

معایب خاص آبگرمکن خورشیدی:  

همچنین توجه شود که آبگرمکن خورشیدی با آن که از انرژی مفید خورشیدی مصرف می کند دارای معایب خاص خود می باشد.  از گذشته تاکنون بهره گیری از انرژی خالص خورشیدی جزء ایده آل های مصرف انسان بوده است. استفاده از انرژی خورشیدی به دلیل تجدیدپذیر بودن و نیز رایگان بودن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. آبگرمکن خورشیدی از وسایل حائز اهمیت در این عرصه می باشد که به وسیله انرژی خورشیدی قادر به گرم نمودن آب مصرفی است. امروزه با آن که آبگرمکن خورشیدی از مزایای بسیاری برخوردار است، استفاده از آن رایج نشده است.

به طور کلی آبگرمکن های خورشیدی جدا از آن که از لحاظ کارکرد دارای انواع متفاوت می باشند، کار اصلی شان گرم نمودن آب به وسیله انرژی خورشیدی است. آبگرمکن های خورشیدی با آن که کارایی نسبتا خوبی برای فصول گرم ارائه داده اند اما در فصول سرد زمستان عدم کارایی خود را ثابت کرده اند. چرا که آبگرمکن های خورشیدی که از اعتبار چندانی هم در کشور ایران برخوردار نیستند با سرد شدن هوا و نیاز شدید به برق کارکرد بسیار کندی دارند. بنابراین، از این نظر مقرون به صرفه نمی باشند.

غالبا استفاده و بهره گیری از آبگرمکن های خورشیدی در فصل سرما با مشکل مواجه می باشد. اکثر این مشکلات راه حل های مرتبط با خودشان را دارند اما به کار بردن راه حل های آن ها چندان قابل قبول نیست. از این رو، مصرف آبگرمکن های خورشیدی مرسوم نشده است و نصب و اجرای آن ها در کشور ما پیشنهاد نمی شود.

عدم کارایی آبگرمکن های خورشیدی در زمستان از مشکلات حائز اهمیت این نوع آبگرمکن ها می باشند. زیرا این آبگرمکن ها در فصل سرما مصرف بیشتری داشته و نیاز به منبع دیگری تحت عنوان سیستم پشتیبان دارند. و در صورتی که از المنت برقی به عنوان سیستم پشتیبان استفاده گردد، مصرف برق بسیار بالائی خواهد داشت که شرکت نیروی برق آن را توصیه نمی کند.

علاوه بر مشکلات فوق، آبگرمکن های خورشیدی در فصول زمستان با مشکل یخ زدگی مواجه می شوند. بنابراین، کارکرد آن ها دچار مشکل می گردد. از این رو، می توان از سیستم لوله کشی بهره برد.

مشکلات فوق تنها یک بخش از مشکلات آبگرمکن های خورشیدی می باشند. از دیگر معایب این نوع از آبگرمکن ها باید به طولانی بودن مسیر لوله آب گرم و تاخیر در رسیدن آب گرم به مصرف کنندگان اشاره نمود که این مسئله به نارضایتی مصرف کنندگان منجر می گردد. بدین ترتیب، استفاده از آبگرمکن های خورشیدی در شهرها و مجتمع های مسکونی که مصرف آب بسیار بالا و پرفشار می طلبند اصلا مناسب نیست.

خرید، نصب و تعمیرانواع آبگرکن خورشیدی در استان گلستان فقط با یک تماس یا پیام با شماره 09111101909 ما مشکل شمار و در سریع ترین زمان ممکن حل میکنیم.

Login

Register